Conferència: Alan Turing, l’home que dotà les màquines d’intel·ligència

Dins del cicle de conferències associat al centenari del naixement d’Alan Turing que organitza la Càtedra de Divulgació de la Ciència de la Universitat de València, es celebra el pròxim 29 de febrer a les 19:00 la conferència «Alan Turing: l’home que dotà les màquines d’intel·ligència» per Pedro Ruiz-Castell (Universitat de València) a l’Espai Ciència – Octubre Centre de Cultura Contemporània. Més informació.

Considerat el pare de la informàtica moderna, el britànic Alan Turing s’ha convertit en els últims anys en una icona cultural. Presentarem i aprofundirem sobre alguns dels aspectes més destacats de la seua biografia, des del seu treball criptogràfic durant
la Segona Guerra Mundial al front de l’equip d’investigació responsable de desxifrar els codis nazis, fins la seua important tasca en el disseny d’alguns dels primers computadors electrònics programables digitals i les seues aportacions cabdals a la intel·ligència artificial. Una notable carrera que acabà de manera abrupta en 1954, dos anys després de ser jutjat per la seua condició sexual i condemnat a castració química, amb una mort envoltada de misteri.

Pedro Ruiz-Castell és llicenciat en física per la Universitat de València i doctor per la d’Oxford, ha estat coordinador del Departament d’Investigació i Documentació del Museu Nacional de Ciència i Tecnologia i investigador al Centre d’Història de la Ciència de la Universitat Autònoma de Barcelona. En l’actualitat és professor del Departament d’Història de la Ciència i Documentació de la Universitat de València. Les seues investigacions i publicacions s’han centrat principalment en la història de la física i les seues ciències afins, així com la ciència a l’esfera pública i el patrimoni científic.